tirsdag 20. januar 2009

Syk lærer, men gjennomført fagdag!

Idag var norsklærer Ingunn syk, men vi fikk allikevel gjennført en god fagdagsøkt! Dette ble en god mulighet til å jobbe med fordypningsoppgaven og "blogge" litt. I tillegg vi fikk en liten gjennomgang sammen med en av de andre norskklassene, hvor norsklæreren Mette fortalte om hva som er viktig å ha med i en novelle.
Jeg klarte å benytte meg godt av denne dagen! Blan annet fikk jeg lest nesten 70 sider i "Kompani Orheim" og begynt å skrive på hoveddelen av fordypningsoppgaven. Jeg skrev såpass mye at jeg nå kan se en begynnende struktur på oppgaven som jeg personlig synes ser lovende ut!
Til tross for dette har jeg innsett at det ikke er like lett å bygge opp en god tekst med alle de forskjellige innspillene jeg har. Tidligere har jeg ikke benyttet meg av så mange over- og undertitler i tekster, men denne gangen har jeg skrevet ganske mange. Dette for å lage en bedre oversikt over de ulike antagelsene jeg gir i teksten, noe jeg har sett på som nødvendig for at leseren skal få en god forståelse av hva jeg ønsker å få frem.
Det som også gjør meg usikker er hvordan jeg kan dra inn eksempler fra de tre bøkene jeg har valgt. Foreløbig har jeg først skrevet en antagelse og deretter referert til et relativt omfattende eksempel fra en eller flere av bøkene. Sånn som jeg ser det nå, kan det virke som en god metode. Enn så lenge er dette et førsteutkast, så det er godt mulig at jeg kommer til å endre på en såkalt struktur underveis.

Ingen kommentarer: