fredag 13. februar 2009

SlideRocket - mange muligheter i flott design!


Jeg tenkte å benytte sjansen til å nevne programmet SlideRocket som Ingunn har såvidt intrudusert i en norskøkt tidligere. Jeg begynte nemlig på presentasjons-delen til fordypningsoppgaven igår, hvor jeg har bestemt jeg for å bruke dette programmet. For å si det kort, så er SlideRocket noe som ligner på PowerPoin. Programmene er svært like, men hovedforskjellen er at SlideRocket kan vises direkte via internett, har flere effekter og er gratis! På en annen side kan SlideRocket virke litt vanskelig å bruke i begynnelsen (dersom du er av den typen som ikke leser brukerveiledningen med det første!). Etter hva jeg har erfart til nå, så vil man kunne få til en veldig fin presentasjon ved bruk av programmet. Jeg har selv ikke klart å forstå alle brukermulighetene enda, men regner med at jeg lærer meg det underveis. Uansett vil jeg anbefale alle, store som små, til å prøve dette programmet!
Det er svært enkelt å komme i gang også; du går inn på www.sliderocket.com, klikker deg inn på "Sign Up" og følger instruksene derfra.

Tips: en enkel presentasjon gir den som fremfører mer oppmerksomhet, enn en presentasjon som "stjeler" oppmerksomheten ved å ha mye tekst og forskjellige effekter!

Ingen kommentarer: