onsdag 25. februar 2009

Dagen før "den store dagen"

Imorgen skal jeg levere og fremføre fordypningsoppgaven!
Selve oppgaven gjorde jeg ferdig for noen dager siden, og jeg er svært fornøyd med sluttproduktet. Presentasjonen min er også klar, og idag har jeg øvd igjennom den en del ganger. Selvom jeg har laget et ganske detaljert manus, ser jeg for meg at jeg kun kommer til å bruke det som et støtteverktøy. Underveis har jeg også gjort noen korte endringer i presentasjonen, som for eksempel å legge til et annet bilde en det jeg hadde planlagt eller et eksempel fra en av bøkene. Som nevnt tidligere, har jeg brukt SlideRocket som medie for presentasjonen. Det har egentlig tatt mye av fritiden min, gjennom at det er mye å sette seg inn i. Programmet er i utgangspunktet lett å bruke, men dersom man vil ha en fin og ryddig presentasjon, kan det ta tid å finne de bildene og effektene som kan passe godt. Spesielt bildene brukte jeg ganske lang tid på, og til tross for at jeg på søndag bestemte meg for hvilke bilder jeg ville bruke, endret jeg to av dem idag.
Noen som har lyst til å se det ferdige produktet?

Dersom det er mulig, kommer jeg til å legge ut presentasjonen min her på bloggen! Jeg er litt usikker på om det går, men skal høre med norsklærer Ingunn imorgen.

1 kommentar:

Ingunn sa...

Det gikk kjempebra, Alexandra! Det er fullt mulig å embedde presentasjonen her på bloggen. Du må først starte den i nettleseren, og så finner du koden ved å følge "share"-linken (se nede i høyre hjørne). Den kopierer du og limer inn som vanlig i blogg-editoren. Si fra om du trenger mer hjelp.