torsdag 26. februar 2009

Fremføring av fordypningsoppgave


Idag har jeg fremført fordypningsoppgaven! Alle elevene i klassen ble delt inn i tre grupper, hvor jeg havnet i gruppe 1. Min gruppe skulle fremføre først, mens gruppe 2 skulle arbeide med et 2.utkast av en bokmålsoppgave fra første termin og gruppe 3 skulle lage forfatterportetter på norsk-wikien. Selve fremføringen gikk etter min mening svært bra, både ved at jeg var ganske fri fra manus og fikk formidlet det viktigste i relativt store trekk. Forhåpentligvis klarte jeg også å gjøre fremføringen interessant å følge med på, men det er forsåvidt opp til tilskuerene å bedømme.

Resten av dagen arbeidet jeg med de to andre oppgavene som skulle gjøres. Blant annet endret og skrev jeg litt på 2.utkastet av bokmålsoppgaven, noe jeg vil komme tilbake til gjennom et refleksjonsnotat her på bloggen. Itillegg skrev jeg videre på et forfatterportrett av Inger Hagerup, som noen andre elever hadde begynt på tidligere. For å gjøre portrettet litt mer interessant, la jeg til et bilde, endret litt av strukturen på teksten og fant en film som var relatert til Inger Hagerup. Jeg skrev ikke så mye, men jeg regner med at jeg uansett kommer til å oppdatere informasjonen om Inger Hagerup og flere andre forfatterfortrett på wikien.

Ingen kommentarer: