onsdag 4. mars 2009

Husk OneNote - alt på et sted!


















Av skolen har jeg i forbindelse med et prøveprosjekt fått Microsoft Office 2007-pakken. Denne inneholder både
Word, Powerpoint, Excel og OneNote. Jeg vil i den forbindelse spesielt nevne OneNote, som er en slags elektronisk notatbok. Der kan man oppbevare alt fra notater fra timen til musikk man liker. Man kan ha opptill flere notatblokker, som hver seg kan inneholde flere kategorier med underkategorier. Itillegg kan nesten alle slags filer legges inn (word, excel, musikk, film, bilder osv.), noe som gir mange forskjellige valgmuligheter. Dette, sammen med en relativt bra brukervennlighet, er med på å få flere og flere brukere (og ikke minst lærere og elever) til å velge akuratt OneNote som notatbok!

2 kommentarer:

Ingunn sa...

Så bra! Jeg hadde tenkt å be deg bli med på dette, men nå er du jo i gang alt. Det blir spennende å se om du blir fornøyd med programmet.

Alexandra Madelene sa...

Ja, jeg er allerede godt i gang med å notere innen faget økonomistyring! Det er nesten synd at jeg ikke har blitt ordentlig introdusert til OneNote tidligere. Dette er virkelig noe enhver elev kan dra nytte av!